Praca od zaraz

Wpisy

  • niedziela, 23 września 2012
    • Co powinniśmy wiedzieć o Rozmowie kwalifikacyjnej

      Po tym jak przygotowaliśmy nasze wzorowe Cv oraz List motywacyjny czas na zaprezentowanie własnej osoby. Zajmiemy się naszym wizerunkiem jak i resztą pomniejszych szczegółów. Na tym etapie będziemy kierowali się powiedzeniem "Atrakcyjni ludzie osiągają więcej!" oraz "Dobre przygotowanie to połowa sukcesu". Przy pisaniu aplikacji mieliśmy mniejszą swobodę pokazania siebie w dobrym świetle. Tutaj wszystko wychodzi na jaw, wszelkie nieścisłości lub Wasze malutkie kłamstewka, które zamieściliście w swoim Cv.

      1. Przygotowanie do Rozmowy kwalifikacyjnej :.

      • przygotuj teczkę z najważniejszymi dokumentami ( Cv , List motywacyjny , wszelkie referencje i certyfikaty ); w przypadku gdy coś pójdzie nie tak zawsze możesz zostawić swoje Cv.
      • dowiedz się jak najwięcej o danej firmie oraz postaraj się poznać nazwisko osoby z która będziesz przeprowadzał rozmowę.
      • koniecznie musisz wszystko zaplanować tak by mieć czas na nieprzewidziane wpadki, autobusy zawsze w taki dzień będą się spóźniały a miasto będzie zakorkowane.
      • twój wygląd jest twoją wizytówką pamiętaj o odpowiednim stroju eleganckim i schludnym: mężczyzna- garnitur, raczej nie czarny , kobieta- garsonka; spódnica odpowiedniej długości. Nie należy także nadużywać perfum oraz spożywać przed rozmową alkoholu. Zadbaj także o ogólny wygląd: fryzura, makijaż, manicure, obuwie eleganckie nie sportowe.

      2. Podczas rozmowy :

      • bądź kulturalny, przedstaw się imieniem i nazwiskiem, poczekaj aż twój rozmówca wyciągnie do Ciebie pierwszy rękę.
      • nie siadaj nie proszony, unikaj siedzenia naprzeciwko rozmówcy
      • ważne, aby na Twojej twarzy widoczne było zainteresowanie, nie znudzenie, irytację czy niedowierzanie. Kiwając głową sygnalizujesz, że uzyskane informacje uważasz za przydatne.
      • nie wykonuj zbyt wielu ruchów, to może rozpraszać rozmówcę, nie zaciskaj dłoni, nawet, jeżeli jesteś zdenerwowany. Przydadzą się kalendarz, notatnik i pióro, które pomogą Ci skoncentrować się na temacie rozmowy i rozładują zdenerwowanie.
      • wsłuchaj się, nigdy nie wiadomo, kiedy może Ci się to przydać np. do zadawania pytań. Nie możesz być rozkojarzony.
      • nie należy krytykować poprzednich pracodawców lub kolegów.
      • pozwól pracodawcy prowadzić rozmowę.
      • podziękuj rozmówcy za czas, który Ci poświecił.
      • zapytaj, kiedy możesz spodziewać się odpowiedzi

      3. Pytania najczęsciej zadawane przez pracodawców :.

      • Dlaczego Pan/i chce pracować w naszej firmie.
      • Jak ocenia Pan produkty/usługi naszej firmy.
      • Czy nie uważa Pan, że jest trochę za młody na to stanowisko.
      • Dlaczego chciałby Pan/i pracować w naszej firmie.
      • Jak wyglądała Pana/Pani dotychczasowa kariera zawodowa.
      • Jakie ma Pan/i hobby.
      • Co wie Pan/i o naszej firmie.
      • Dlaczego wybrał/a Pan/i taki rodzaj pracy, kariery zawodowej.
      • Jakie są Pana/ Pani kwalifikacje.
      • Czy nie sądzi Pan, że pana kwalifikacje przewyższają oczekiwania związane z tym stanowiskiem.
      • Wykonywanie jakich zadań sprawia Panu/Pani największą satysfakcję.
      • Co zamierza Pan robić za 5 lat.
      • Czego najbardziej obawia się Pan w nowej pracy.
      • Czy ma Pan jakieś dodatkowe pytania.
      • Jakie są Pana/Pani mocne i słabe strony.
      • Jakie było Pana/ Pani poprzednie miejsce pracy.
      • W jakim stopniu jest Pan dyspozycyjny.

      4. Pytania które możesz zadawać :.

      • Jakie możliwości rozwoju daje firma.
      • Jakie cechy wyróżniają tę firmę spośród innych z tej branży.
      • Jaki będzie zakres moich obowiązków, co będzie je stanowiło.
      • W jaki sposób pracownik jest oceniany i promowany.
      • Jak wygląda program rozwoju i szkoleń pracowników.
      • Jakie są cele firmy na najbliższe 5/10 lat.
      • Jaka jest atmosfera w pracy, jak przedstawiają się relacje pomiędzy pracownikami.
      • Jak wygląda dzień pracy na interesującym mnie stanowisku.
      • Jakie wymagania są stawiane nowemu pracownikowi.

      Żródło: http://cv.pracanowo.pl/rozmowa_kwalifikacyjna.php

      Szczegóły wpisu

      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      bok45marta
      Czas publikacji:
      niedziela, 23 września 2012 22:09
    • Jak pisać List motywacyjny

      List motywacyjny nazywany także podaniem o pracę jest rozwinięciem życiorysu zawodowego, które świadczy o przydatności danej osoby na stanowisko pracy. List motywacyjny ma na celu prezentacje Twoich najlepszych stron oraz daje pracodawcy znak iż kandydat naprawdę jest zainteresowany daną posadą oraz dysponuje niezbędnymi predyspozycjami. W liście motywacyjnym musimy uzasadnić dlaczego ubiegamy się o to stanowisko pracy właśnie w tej firmie i dlaczego akurat chcemy pracować na określonym stanowisku. Dobrze jest, aby z podania o pracę wynikało iż znamy firmę oraz wiemy czym ona się zajmuje. Należy powołać się na przydatne w danym miejscu pracy doświadczenia: wcześniejsze miejsca pracy, praktyki wakacyjne, rozwijane zainteresowania.

       
      :: List motywacyjny - forma :.
       
      • list motywacyjny zacznij pisać dopiero, gdy skończysz CV
      • format A4 "jedna strona" papier biały dobrej jakości
      • informacje zawarte w Cv nie powinny być tutaj ponownie wpisywane
      • zamieść informacje o jakie stanowisko się ubiegasz oraz dlaczego chciałbyś pracować w tej firmie
      • unikaj zbędnych dodatków, które utrudniają czytanie takie jak znaki wodne czy pochylona kursywa
      • jeżeli odpowiadasz na ogłoszenie, należy odwołać się do wymagań w nim zawartych
      • należało by zawrzeć informacje na temat zakresu obowiązków w obecnej, bądź byłej firmie
      • powinien zawierać prośbę o spotkanie kwalifikacyjne – interview
      • na końcu należy podać spis załączników (o ile takie istnieją).
       
      :: Co powinien zawierać List motywacyjny :.
       
      Wstęp:
      Postaraj się przykuć uwagę czytającego, napisz na jakie stanowisko się ubiegasz oraz zwracaj się do konkretnej osoby nie do działu kadr. Jeżeli nie odpowiadasz na ogłoszenie, sprecyzuj o jaką prace się ubiegasz, dział, stanowisko .itp, zrób dobre wrażenie, dowiedz się jak najwięcej o firmie, utwierdź ich w przekonaniu iż będziesz dobrym pracownikiem.


      Rozwiniecie:
      W tej części postaraj się przekonać o atrakcyjności twojej kandydatury, nie rozpisuj się za bardzo gdyż dużo nie zawsze oznacza dobrze. Jeżeli nie spełniasz wymogów podanych w ofercie, zadeklaruj chęć zdobycia stosownych umiejętności lub uzupełnienia wykształcenia i wiedzy. Unikaj tutaj oklepanych zdań powtarzających się w setkach listów motywacyjnych takich jak: "jestem szczególnie zainteresowany podjęciem pracy w tak znanej i renomowanej firmie jak Państwa". Kwestie finansową zostaw na rozmowę kwalifikacyjną.

      Zakończenie:
      Na końcu zamieść zwrot grzecznościowy, własnoręczny podpis, spis załączników oraz klauzulę o prywatności.

      Zródło: http://cv.pracanowo.pl/list_motywacyjnywzory.php

      Szczegóły wpisu

      Tagi:
      Autor(ka):
      bok45marta
      Czas publikacji:
      niedziela, 23 września 2012 22:05
    • Jak napisać życiorys zawodowy ( CURRICULUM VITAE )

      Jak napisać życiorys zawodowy ( CURRICULUM VITAE )


      Pierwszy kontakt z potencjalnym pracodawcą zwykle sprowadza się do przesłania dokumentów aplikacyjnych. Sposób w jakim zaprezentujesz w nich własną osobę zadecyduje o tym, czy akurat ty zostaniesz zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną. Bardzo łatwo jest odpaść już przy pisaniu potrzebnych dokumentów. Jeżeli nie chcesz by na tym zakończyła się twoja przygoda z interesującą cię firmą musisz poznać sztukę samą w sobie jaką jest pisanie życiorysu zawodowego. Jak wiemy, Curriculum Vitae, List motywacyjny i rozmowa kwalifikacyjna to wszystko, przez co będziemy musieli przejść w walce o pracę lecz to w głównej mierze od nas zależy, jak wypadniemy na poszczególnych etapach. Poniżej zamieściłem poradnik, dzięki któremu napiszecie Curriculum Vitae zgodnie z obowiązującymi zasadami oraz poznacie podstawowe błędy których należy się wystrzegać. Mam nadzieję iż dzięki temu wasza aplikacja stanie się wartościowsza w oczach pracodawcy życzę miłej lektury uwagi mile widziane.

      1. Podstawowa zasada to unikać znanych błędów :.

        • Czasami zdarza się tak, że w ogłoszeniu prasowym pracodawca wyraźnie zaznacza prośbę o dostarczenie jedynie Curriculum Vitae. W każdym innym przypadku, jeżeli naprawdę zależy nam na znalezieniu pracy należy przesłać zarówno Cv, jak i list motywacyjny.


        • Dane, które zamieszczamy powinny mieścić się na 1 stronie formatu A4. Nie powinny zajmować więcej niż 2/3. Jeśli ilość informacji przekracza stronę, pamiętać należy, że kontynuujemy na drugiej kartce, nigdy nie piszemy na obu stronach tej samej kartki.


        • Dokument powinien być przejrzysty i czytelny, najlepiej napisany na komputerze, format A4 papier biały. Nie oszczędzaj na nim, wybierz taki by nie zwijał się przy czytaniu w rękach, przed doręczeniem najlepiej owiń go w specjalną koszulkę i nie zwijaj w rulonik ani nie gnij. To, w jakim stanie dostarczysz aplikację, może świadczyć o tobie.
        • Staraj się nie robić błędów stylistycznych, interpunkcyjnych, gramatycznych, używać nie zrozumiałych skrótów oraz niezbyt wyrafinowanego lub slangowego słownictwa. Jeżeli jesteś dyslektykiem poproś kogoś o sprawdzenie pracy lub skorzystaj z edytora tekstu, który posiada odpowiednie funkcje. Może to być Word © lub Writer. Przykład błędu stylistycznego: "ukończył studia" a nie "ukończyłem studia".


        • Podawanie adresu e-mail nie jest potrzebne choć niektóre firmy powiadamiają nas o dostarczeniu aplikacji właśnie przez e-maila. Jeśli twoja skrzynka pocztowa ma zwariowaną nazwę w stylu Misia14 lub Paki77 lepiej odpuść sobie podawanie takiego adresu ze względów oczywistych, możesz założyć wtedy alias na twoją skrzynkę najlepiej z imieniem i nazwiskiem Jan_kowalski@poczta.org .


        • Wszelkie zaburzenia chronologii w historii zatrudnienia i ścieżki edukacji należy wyjaśnić w sensowny sposób, który nie będzie budził wątpliwości co do powodów jego przerwania. Najlepszym wyjściem w tej sytuacji jest wybranie układu funkcjonalnego.
        • Porównaj swoje predyspozycje z wymaganymi przez firmę umiejętnościami i doświadczeniem by uniknąć niepotrzebnych wpadek które później trudno zamazać w przyszłym cv.


      • Najmocniejsze atuty przemawiające za Tobą przedstaw na początku, każde podanie jest czytane przez około 5 - 30 sekund, dlatego twoje atuty powinny rzucać się w oczy. Możesz wyróżnić je także większą czcionką.
        • Na końcu możesz zamieścić kontakt do osób, które wystawią ci referencje. Najlepiej mieć pewność, że dostaniesz dobrą opinię i że poprzedni pracodawca nie będzie zaskoczony, kiedy ktoś do niego zadzwoni.


      • Umieszczenie swojego zdjęcia nie jest konieczne. Dodajesz je obowiązkowo wtedy, gdy pracodawca wyraził taką prośbę. Jeżeli będzie one dołączone luźno najlepiej je także podpisać. Najlepsze wymiary to 5x4 cm, przedstawiające osobę w taki sposób, aby ukazywały głowę ustawioną w pozycji lewego półprofilu z widocznym lewym uchem, z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy, bez nakrycia głowy i bez okularów z ciemnymi szkłami. Należy pamiętać o odpowiednim obrobieniu komputerowym zdjęcia, aby na wydruku był czytelny i wyraźny. Należy unikać kserowania cv ze skanowanym zdjęciem, gdyż ksero powoduje zniekształcenie zdjęcia oraz wyblaknięcie jego, co spowoduje, że Twoja podobizna stanie się nie do poznania.

      2. Układ Cv ( Curriculum Vitae )

      Forma Cv zależy od naszej wyobraźni. Nieważne, jakiego motywu użyjemy, jaką czcionkę dobierzemy byle dokument był starannie opracowany graficznie oraz stylistycznie.

      Układ chronologiczny

      Najczęściej stosowany przez osoby poszukujące pracy, dobrze sprawdza się w sytuacjach, gdy ważne jest doświadczenie zawodowe oraz wykształcenie.

      Układ celowy

      Wersja odpowiednia dla osób o konkretnym celu zawodowym i bogatym doświadczeniu. Ten rodzaj dokumentu pozwala na przedstawienie pracodawcy konkretnej wizji pracy, jaką zamierzasz realizować. Pisząc taki życiorys skup się jedynie na informacjach adekwatnych do stanowiska.

      Układ funkcjonalny

      Główną zaletą tej formy dokumentu jest minimalizacja niekorzystnego wrażenia, jakie pracodawca może odnieść np. z powodu nieodpowiedniego wykształcenia czy przerw w zatrudnieniu. Korzystają z niego również osoby zamierzające zmienić ścieżkę kariery. Tutaj ważnym elementem jest opis kompetencji, osiągnięć oraz umiejętności przydatnych w branży, w której chcemy pracować.

      3. Co powinien zawierać dobrze napisany życiorys zawodowy :.

      Dane personalne ::

      Pisanie życiorysu zaczynamy zawsze od danych personalnych. Powinno z nich jasno wyniknąć, skąd jesteśmy i jak z nami można się skontaktować. Dane kontaktowe powinny być zawsze aktualne.

      • imię oraz nazwisko
      • aktualny adres zamieszkania (adres, gdzie można nas aktualnie znaleźć)
      • telefon (jeśli nie masz własnego numeru stacjonarnego lub komórkowego, postaraj się o numer grzecznościowy. Pracodawca musi mieć z tobą łatwy kontakt, jest to bardzo ważne)
      • data urodzenia (np. 5 marca (nie "marzec") 1979 r.)
      • jeżeli posiadasz adres e-mail możesz lecz nie musisz go podawać, ułatwi to kontakt z Tobą w przypadku problemów z telefonem
      • stan cywilny (w przypadku rozwodu lub wdowieństwa lepiej operować formą wolny/wolna lub kawaler / panna)
      • w przypadku mężczyzn stosunek do służby wojskowej (tylko jeżeli jest uregulowany).

       

      Wykształcenie :.

      Informacje na temat wykształcenia należy wpisać w odwróconej kolejności chronologicznej - zaczynając od tego, co miało miejsce ostatnio. Trzeba podać datę rozpoczęcia i zakończenia nauki, pełną nazwę szkoły czy uczelni, wydział i kierunek. Warto zaznaczyć także specjalizację, wiodące przedmioty na studiach, ewentualnie tematykę pracy dyplomowej. Nigdy nie umieszczamy w tym punkcie informacji o ukończonej szkole podstawowej.

      Doświadczenia zawodowe :.

      Odwrócony porządek chronologiczny obowiązuje także podczas prezentowania naszego przebiegu zawodowego. Podajemy datę rozpoczęcia i zakończenia pracy, nazwę firmy, zajmowane stanowisko, a także zakres pełnionych obowiązków. Jest to istotne, ponieważ nazwy stanowisk nie zawsze oznaczają to samo w każdej firmie. Jeżeli nie posiadamy doświadczenia zawodowego, w tym miejscu wspominamy o odbytych stażach i praktykach zawodowych. Nie jest ważny prawny aspekt pracy, liczy się Twoje doświadczenie i umiejętności, jakie dzięki niej zdobyłeś.

      Dotychczasowe osiągnięcia :.

      Zamieszczamy tutaj osiągnięcia naukowe (np. publikacje, stypendia naukowe), sportowe, społeczne (np. funkcje w organizacjach studenckich i innych). Osoby będące na początku kariery zawodowej powinny napisać o jakichkolwiek doświadczeniach, które udało im się zdobyć. Warto wspomnieć, np. o działalności w harcerstwie, organizacjach studenckich lub charytatywnych. Są to bardzo cenne informacje zarówno dla pracodawcy, jak i dla doradców personalnych. Mogą bowiem świadczyć o zaangażowaniu w pracy zespołowej, o umiejętności podejmowania samodzielnych decyzji.

      Dodatkowe kwalifikacje :.

      Prawo jazdy, znajomość języków obcych, umiejętność obsługi komputera, inne umiejętności np.: pracy w grupie, organizowania pracy, kierowania, komunikowania się, łatwość nawiązywania kontaktów. Nawet, gdy wydaje się nam, że oferowana praca nie będzie wymagać posługiwania się angielskim czy niemieckim, należy o tych umiejętnościach napisać. Trzeba podać w miarę dokładny stopień ich znajomości - w mowie i piśmie. Warto wspomnieć też o kursach odbytych za granicą, a jeśli posiadamy certyfikaty potwierdzające nasze umiejętności, to również je wymienić.

      Zainteresowania pozazawodowe :.

      W części tej napisz o swoich zainteresowaniach. Jednak nie należy przesadzać i opisywać rozlegle swojej pasji, po prostu wymieniamy to co lubimy robić w wolnych chwilach - około 2-4 zainteresowań.

      Referencje :.

      Jeżeli takie posiadamy, informacje o nich możemy zamieścić np.

      Pani Anna Nowa w ramach praktyki studenckiej, jaką odbyła w firmie w okresie 03.06.2004 - 01.11.2006r. pełniła funkcję pomocnika Redaktora Naczelnego serwisu internetowego.

      Stopka :.

      Jeżeli nie chcemy by nasz życiorys zawodowy był w przypadku odrzucenia wyrzucony, musimy zawrzeć zgodę na jego późniejsze przetwarzanie, w postaci stopki z informacją iż zgadzamy się na przetwarzanie swoich danych dla procesu rekrutacyjnego oraz umieścić pod nim własnoręczny podpis.

      • Wersja polska - Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.97 r. o Ochronie Danych Osobowych Dz. U. Nr 133 poz. 883)
      • Wersja angielska - I declare, that I agree to have my personal data, if it necessary, processed for recruitment process (according to the Act of personal data protection, dated 29 of August 1997, Dz. U. Nr 133 Poz. 883).
      Podpis :.

      No i jeszcze ostatnie machnięcie długopisem naszego podpisu i nasze dzieło powinno być już skończone. Umieszczamy także swój podpis po to by uprawomocnić klauzulę o przetwarzaniu twojego Cv w celach rekrutacyjnych. Można po prostu na końcu podpisać się z prawej strony lub użyć zwrotu grzecznościowego jak "Z poważaniem" , "Z wyrazami szacunku" oraz pod tym własnoręczny czytelny podpis.

      Źródlo: http://cv.pracanowo.pl/jakpisac_cv.php

      

      Szczegóły wpisu

      Tagi:
      Autor(ka):
      bok45marta
      Czas publikacji:
      niedziela, 23 września 2012 21:57
    • Curriculum Vitae ++

      Witam cię drogi użytkowniku zapewne trafiłeś tutaj z myślą o napisaniu Curriculum Vitae (łac. bieg życia , przebieg życia, ang. CV ), życiorysu zawodowego oraz innych potrzebnych dokumentów. Wszystkie materiały zawarte tutaj zostały napisane przy współpracy z osobami odpowiedzialnymi na co dzień za rekrutacje nowych pracowników. Dziękuje im za wsparcie oraz za to iż poświęciły mi czas na podzielenie się swoim doświadczeniem. Teraz i ty masz dostęp do tej wiedzy za darmowa bez żadnych ograniczeń. W polskiej sieci istnieje wiele pseudo stron na których można zakupić magiczne poradniki (ebooki) lub inne kiepskie bezwartościowe gadżety które niby miały by ci pomóc w zdobyciu wymarzonej pracy oczywiście za cenę którą nie były one warte. Znajdziesz tutaj wszystko czego potrzebujesz czyli, porady jak napisać CV, opisy najczęstszych błędów których należy się wystrzegać oraz kreator który pozwoli ci na stworzenie Curriculum Vitae w mniej niż 10 minut. Lecz pamiętaj iż to czy spodobasz się pracodawcy w głównej mierze zależy od ciebie i twojego przygotowania my damy ci wsparcie oraz wiedzę. Po tych małym wstępnie należało by napisać coś o CV plus plus który ma w swoim zamierzeniu być niezastąpionym przyjacielem każdej osoby chcącej napisać profesjonalną aplikacje jak i inne potrzebne dokumenty tak by wyróżniała się z tłumu swoim stylem jak i wykonaniem i nie lądowała w koszu razem z innymi. A wszystko to bez żadnych dodatkowych umiejętności z zakresu obsługi komputera pozwoli Tobie wykreować swój pozytywny wizerunek u przyszłego pracodawcy.

      

      Szczegóły wpisu

      Tagi:
      Autor(ka):
      bok45marta
      Czas publikacji:
      niedziela, 23 września 2012 21:55
  • środa, 19 września 2012
    • Partner handlowy ajentura/ ajent - wszystko co wiedzieć powinieneś

      Ajentura nie jest pracą jest to forma tak zwanego B2B czyli opłaca to się jedynie dużym firmom które chcą zwiększyć swoje zyski, i mają pieniądze na inwestycje. Na czym to polega po prostu jest to umowa która pozwala tobie na świadczenie usług typu: automaty do kawy postawienie własnego sklepu typu [ żab'a -  min. musisz mieć 30 lat ]. Czy jest to opłacalne oczywiście jeżeli masz znajomości i potrafisz wstawić taki automat w miejsce gdzie będzie przynosił zyski to znaczy szkoły centra handlowe. Ale i tak wszystkie jest obstawione za w czasu. Ty jako osoba która wzięła duży kredyt pod założenie takiej firmy możesz liczyć jedynie na lokalizacje które są mało dochodowe. Więc pytanie kto zyskuje oczywiście firmy które takie usługi świadczą tobie zakupienie pakietu startowego umowy licencje to świetny zysk, ale tylko od ciebie zależny czy twoja firma się utrzyma. Z drugiej strony jak tobie się nie uda zrobisz złe rozeznanie to na pewne obudzisz się z ręką w nocniku. To iż jakiś lokal jest wolny i możesz w nim otworzyć interes nie znaczy iż jego lokalizacja jest odpowiednia jest wiele lokali które mają złą lokacje i każdy biznes w nim upadał. Był już tam fryzjer , mięsny sklep z dopalaczami i wszystkie upadały pytanie retoryczne dlaczego. Czy Ciebie stać na taką pomyłkę na spłacanie 2 kredytów. Więc zastanów się 2 razy zanim pomniejszysz decyzję.

      Szczegóły wpisu

      Tagi:
      Autor(ka):
      bok45marta
      Czas publikacji:
      środa, 19 września 2012 16:09
    • Pracodawcy wyziskiwacze

      W dzisiejszym odcinku porad Pani Zosi zajmiemy się sprawą wyzyskiwaczy którzy oferują super płatną pracę i obiecują nam "nawet" 50 tysięcy miesięcznie. Po pierwsze gdy przeglądamy oferty pracy warto się zastanowić jakie branże przeżywaj największy kryzys: nieruchomości, poligrafia, ochrona, budownictwo, sprzedaż. O dziwo jest coraz więcej ofert z tych branż. Dzieje się tak gdyż w momencie gdy firma boryka się z problemami finansowymi pierwsze co robi to tniecie kosztów czyli zasobów ludzkich. Koszty pracy w Polsce są jednymi z najwyższych w Europie przy przym pracujemy najdłużej oraz wytwarzamy najmniej. Dzieje się tak dlatego iż firmy nie są wstanie inwestować w najnowsze technologi ponieważ są za bardzo opodatkowane oraz mało efektywne.

       

      Dobra zajmijmy się sposobami na zmniejszenie kosztów zasobów ludzkich. Po pierwsze należy zatrudniać osoby niepełnosprawne lub na 3 miesięczny okres próbny to pozwoli zaoszczędzić 80% kosztów pracy. Rotacja trochę duża ale kto by się tym przejmował przyuczenie do zawodu zajmuje 2 dni a chętnych do pracy tylu iż trzeba losować z worka którego by tutaj zatrudnić.

      Wiele firm ochroniarskich zatrudnia osoby niepełnosprawne można by rzecz w czym problem ? w tym iż nie ma żadnego problemu. Wystarczy pójść do lekarza "załatwić" to co trzeba i już jesteśmy o 80% bardziej opłacalni niż zwykli pracownicy. Można by się przeczepić do tego iż osoba niepełnosprawna nie można pracować w takim zawodzie. Nic mylnego wystarczy na corocznej komisji kwalifikacyjnej na pytanie czy ma Pan/pani jakieś problemy zdrowotne rzecz "jestem zdrów jak ryba".

       

      Branżą nieruchomość:

      Rodzina na swoim się skończyła nikt już nie daje kredytów w frankach szwajcarskich przecież pseudo specjaliści twierdzili że potrzeba 2 lat aby frank zrównał się kursem złotówki. Ale jak zawsze wyszło jak wyszło. Biura nieruchomość jak dobrze pójdzie to sprzedadzą jedno mieszkanie w miesiącu z prowizją 2%. Ceny spadają, nie opłaca się budować, po prostu nazwijmy to po imieniu jest zastój w branży nieruchomości. Wiele firm upada stara się robić wałki z wyłącznością na wynajem + tysiak prowizji. Dlatego coraz więcej osób unika wynajmowania mieszkań przez biura nieruchomości. W takim razie jak to ma się do ofert pracy w branży nieruchomości standardowy szwindel za każdego nowego klienta dostajesz 1% prowizji oraz jakaś wzmianka o szacowanych dochodach rzędu kilkunastu tysięcy aby ciebie przekonać. A jak to wygląda w praktyce spróbuj po 2 tygodniach zrezygnujesz ale jak to zawsze bywa musisz sam się przekonać jak to wygląda


       


       


      Szczegóły wpisu

      Tagi:
      Autor(ka):
      bok45marta
      Czas publikacji:
      środa, 19 września 2012 15:51
    • Praktyki cała prawda

      Prawie każda firma boryka się z problemem jaki jest znalezienie odpowiedniego kandydata na odpowiednie stanowisko. Wielu pracodawców cierpi z powodu odpływu zdolnych wykształconych kandydatów za granicę. Podstawowy problem w Polsce są  praktyki które nie uczą niczego a jedynie służą do zdobycia zaświadczenia. Czy 3 miesiące przepracowane w korporacji polegające na parzeniu kawy i usługiwaniu innym można nazwać doświadczeniem zawodowym. Warto zadać sobie pytanie czy warto w tym kraju zdobywać doświadczenie. Moja znajoma gdy skończyła 21 lat wyjechała do Anglii na początku było trudne praca 3 razy lepiej płatna niż Polsce lecz nie za psie pieniądze. Stać ją było na życie i na własne przyjemności. Lecz ona chciała czegoś więcej dlatego poszła do angolskiej szkoły i w przeciągu 3 lat zyskała odpowiedni przysłowiowy papierek który pozwolił jej nie tylko na to by zarabiać tyle ile prezesi w polskich bankach lecz także na to by założyć rodzinę. To był jej najlepszy wybór gdyby nie wyjechała za chlebem nadal by mieszkała z rodziną i przeglądała codziennie w Polsce oferty pracy za psie pieniądze z widełkami w postaci 3 letnie doświadczenie miła aparycja uległość. Więc zastanów się czy warto siedzieć w tym kraju by przejść na emeryturę w wieku 70 lat i otrzymywać 600zł miesięcznie. 

      Szczegóły wpisu

      Tagi:
      Autor(ka):
      bok45marta
      Czas publikacji:
      środa, 19 września 2012 15:32
  • czwartek, 25 sierpnia 2011
    • Jak prawidłowo napisać podanie o pracę

      Jest wiele serwisów, które pozwalają na utworzenie życiorysu zawodowego niektóre lepsze niektóre gorsze. Strona cv.pracanowo.pl istnieje od ponad 6 lat lecz w tym roku została odświeżona oraz został wprowadzony kreator który potrafi o wiele więcej niż inne tego typu narzędzia. Co takiego wyróżnia ten serwis. Po pierwsze: logowanie utworzenie konta z hasłem nie jest konieczne, jeżeli posiadasz konto w: g-mailu, gadu-gadu czy Facebooku możesz użyć poświadczenia z tego serwisu i od razu przejść do tworzenia dokumentu. Drugą ważna sprawą jest zapis: PDF oraz DOC nie rtf jak to oferują inne serwisy tylko natywna format DOC, który wyświetla się prawidłowo pod każdym edytorem tekstu. Serwis nie pobiera żadnych opłat jest dostępnych 10 wzorów oraz 3 wersje językowe. W Polsce nadal istnieje trend na dodawanie fotografii tutaj można skorzystać z edytora, którzy przytnie,  zmieni rozmiar czy ją obrócić. Także można wybrać jedną z 6 ramek. Trzecim ważnym usprawnieniem jest możliwość edycji stopki wiele ofert pracy wymaga dodania do dokumentu innej niż standardowa zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Istnieje także możliwość wydłużenia o kilka centymetrów dokumentu tak, aby wprowadzić więcej informacji na jednej stronie. Daje to przewagę nad innymi kandydatami wizualnie takie CV przedstawia się jak kartka A4 lecz w rzeczywistości jest nieco dłuższa o wskazaną wielkość. Każdy dział można umieścić w różnych miejscach, co pozwala na modyfikacje oraz wybór odpowiedniego układu. Więcej informacji o tym jak należy napisać oraz wiele innych ciekawostek można przeczytać tutaj

      Szczegóły wpisu

      Tagi:
      Autor(ka):
      bok45marta
      Czas publikacji:
      czwartek, 25 sierpnia 2011 05:05